Τετάρτη, 30 Σεπ 2020

Global freight flows after COVID-19: What’s next?

Γράφτηκε από
Τρίτη, 07 Ιουλίου 2020 09:21

COVID-19 will likely affect trade more profoundly than any other recent crisis. Leaders with a well-informed perspective on potential trade scenarios can begin their recovery from a position of strength.

 

 

 

Παρ’ ότι βρισκόμαστε μόλις στα μέσα του έτους, το 2020 θα αποτελέσει χρονιά σταθμό στην ιστορία της κρουαζιέρας. Η πανδημία του COVID19 οδήγησε σε παύση δρομολογίων το σύνολο σχεδόν των εταιρειών κρουαζιέρας, με το χρονικό διάστημα επανέναρξής τους να είναι ακόμη υπό συζήτηση. Το 2020 θα είναι η πρώτη χρονιά τουλάχιστον από το 1990 όπου η κρουαζιέρα θα παρουσιάσει μείωση ζήτησης παγκοσμίως. Οι επιπτώσεις της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών κρουαζιέρας είναι ήδη εμφανείς.

Καταδυτικού τουρισμού το ανάγνωσμα…

Γράφτηκε από
Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2020 12:14

Μια συναπτή εικοσαετία και πλέον συμπληρώνουν οι μέχρις ώρας ατέρμονες συζητήσεις περί καταδυτικού τουρισμού. «Σιγά τον πολυέλαιο» θα πει δικαίως ο αναγνώστης και γνώστης της ελληνικής πραγματικότητας όταν για μία επένδυση , την όποια επένδυση συνήθως απαιτείται η συν-υπογραφή καμία δεκαριά υπουργείων και συναρμοδίων φορέων. Και να ήταν ο θαλάσσιος καταδυτικό τουρισμός το θέμα, το μοναδικό θέμα αυτής της χώρας… «Σιγά τον πολυέλαιο» και πάλι… Αλλά έλα που η οικονομία της χώρας στηρίζεται σ το ένα «ποδάρι της» στον τουρισμό και στο άλλο στη ναυτιλία (που δεν ξέρει λόγω ιδιότυπου ανοϊκού συνδρόμου ότι το έχει…).  Αλλά ας δούμε την είδηση από τα «κοντινά» παράλια της Αδριατικής.   Μεταφέρουμε : «Στην έκδοση τουριστικού οδηγού για την υποθαλάσσια πολιτιστική κληρονομιά της περιφέρειας Σπλιτ, του πρώτου του είδους του στην Κροατία, προχώρησαν οι αυτοδιοικητικοί και οι τουριστικοί φορείς της περιοχής.

ΑΠΟΨΗ_Τον Δεκέμβριο του 2019 δημοσιεύθηκε η πρώτη εκτενής μελέτη των δεδομένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την δραστηριότητα των εμπορικών πλοίων. Η μελέτη αυτή καταλήγει μάλιστα και σε προτάσεις αντιμετώπισης της περιβαλλοντικής κρίσης και επέκτασης του σχετικού κανονιστικού πλαισίου στην ναυτιλία. Και πράγματι, οι αριθμοί φαίνεται να δείχνουν την αναγκαιότητα μιας τέτοιας επέκτασης. Τα πλοία εμφανίζονται να εκπέμπουν τουλάχιστον 50% περισσότερο από  όσο θα έπρεπε ενώ μια ναυτιλιακή εταιρεία καταλαμβάνει την όγδοη θέση στην κατάταξη των ρυπογόνων δραστηριοτήτων, μετά από επτά λιγνιτικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Στην δέκατη θέση στην κατάταξη βρίσκεται μια αεροπορική επιβατηγός εταιρεία. Το εύκολο συμπέρασμα είναι ότι η ναυτιλία πρέπει να πληρώσει.

Επιβάτες, κρουαζιερόπλοιο, λιμάνι, τραίνα, προαστιακός, λεωφορεία. Τον «κάλο του Πειραιά» όσον αφορά στο συγκοινωνιακό πρόβλημα που συνδέεται άμεσα και με το ζήτημα της πρόσβασης στο cruise terminal «πάτησε» και τον «πάτησε γερά» υψηλόβαθμο στέλεχος παγκοσμίως γνωστής εταιρίας του τομέα της κρουαζιέρας που «αποφάσισε» για την σεζόν του 2021 να χρησιμοποιήσει για ένα πλοίο της το λιμάνι του Πειραιά ως «home port». Για μία συναπτή εικοσαετία οι συζητήσεις μεταξύ των εκάστοτε διοικήσεων του ΟΛΠ, των εκάστοτε Δημοτικών αρχόντων, των παραγωγικών τάξεων του Πειραιά αλλά και των συναρμόδιων υπουργείων στο μόνο συμπέρασμα που καταλήγουν είναι ότι συμφωνούν πως υπάρχει πρόβλημα…

Πώς θα γίνουμε "Multimodal" τελικά;

Γράφτηκε από
Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2019 11:56

Στις πρώτες δηλώσεις του, ως υπουργός Ναυτιλίας, ο κύριος Πλακιωτάκης, είχε πολύ σοφά μιλήσει για ενοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Ναυτιλίας με αυτή των Μεταφορών, ώστε η χώρα όχι μόνο να προχωρήσει μερικά βήματα, αλλά να κάνει ένα σημαντικό άλμα στον εθνικώς εκπεφρασμένο στόχο μετατροπής της σε Διαμετακομιστικό Κόμβο της ΝΑ Ευρώπης. Η δήλωση αυτή μου έκανε -όπως και στους υπόλοιπους που «επιχειρούν» στον δύσκολο τομέα των μεταφορών στη χώρα μας- θετική εντύπωση και είπα να την «ψάξω» λίγο περισσότερο.

Πριν από μερικά χρόνια στο Τμήμα Μελετών των Μεταπτυχιακών του Πανεπιστημίου Πειραιά, είχε φτάσει ένα request για European project που αφορούσε την ανάλυση της βέλτιστης λειτουργίας των hinterland ports…. Κάτι που ακόμη και οι παροικούντες τη Ιερουσαλήμ, ακαδημαϊκοί μας, γνώριζαν μόνον από τη διεθνή βιβλιογραφία. Το λιμάνι ως “business network” στην ελληνική πραγματικότητα μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε σαν έννοια.