Παρασκευή, 3 Ιουλ 2020

Crude oil and product tanker markets alike have faced high volatility in recent weeks and months, largely due to geopolitics and the constantly evolving situation in the global oil markets. The first major disturbance since the fall in the oil price between Q4 2104 and Q1 2016 came in the fourth quarter of 2019, after which freight rates have bounced back despite a collapse in demand.

Το IMES (Ινστιτούτο Ναυτιλιακής & Οικονομικής Στρατηγικής) θα πραγματοποιήσει με συνδιοργανωτή την IN4 CAPITAL το 24ο συνέδριο του οργανισμού με τίτλο INVESTNEXT THESSALY 2020 το οποίο και θα διεξαχθεί  το διήμερο 17 & 18 Ιουνίου 2020 και ώρες 17.30 με 20.30 με την μορφή  ζωντανής  τηλεδιάσκεψης και θα έχει ως θέμα:

Επιπλέον και ουσιαστική βοήθεια ζητά ο ακτοπλοϊκός κλάδος από την πολιτεία. Σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τρίτη 21 Απριλίου 2020, οι ακτοπλόοι αναφέρουν πως η «αποζημίωση για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια δεν αρκεί, συγκριτικά με το πραγματικό κόστος λειτουργίας των πλοίων». Παράλληλα προτείνονται πέντε συγκεκριμένα μέτρα οικονομικής στήριξης του κλάδου ενώ αναφέρονται και παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών που προσφέρουν οικονομική στήριξη στον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Ένα διαφορετικό Πάσχα! Ας μείνουμε ασφαλείς και αισιόδοξοι!

 

 

 

 

 

 

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020 12:58

GreenX_An integrated container logistics solution platform

Γράφτηκε από

In fulfilling its mission to provide the most optimized service to its customers, Evergreen Line has launched ‘GreenX’ platform. Responding to the need for greater efficiencies through digitalization, GreenX allows customers to enjoy seamless booking capabilities in addition to direct access to integrated trade services.

Ποιος θα το φανταζόταν ότι ο συμπαθέστατος στην όψη φολιδωτός μυρμηγκοφάγος, γνωστός και ως παγκολίνος, που είναι πιθανότατα ο ξενιστής του νέου κορονοϊού, θα προκαλούσε μια τόσο μεγάλη παγκόσμια αναστάτωση; Με δεδομένο ότι το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εκτελείται μέσω της θαλάσσιας οδού και ότι τα επτά από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια που διακινούν εμπορευματοκιβώτια (containers) ανά τον κόσμο, βρίσκονται στην Κίνα, είναι απολύτως κατανοητό το συμπέρασμα, ότι η ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα.

Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020 09:06

Μείναμε από στελέχη…

Γράφτηκε από

Εξειδικευμένα στελέχη στη λιμενική βιομηχανία και τις συνδυασμένες μεταφορές. Χρειάστηκε μία εσπερίδα για να διαπιστωθεί ότι μια χώρα με πολλά λιμάνια που μπορούν να διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο δεν μπορούν να αντλήσουν στελέχη καταρτισμένα στα της λιμενικής βιομηχανίας από την ελληνική αγορά εργασίας. Τα κάνουν «εισαγωγή» και ως εισαγόμενα τα πληρώνουν και ακριβότερα…

Ένα συνέδριο-σταθμός για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία, το Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, στην 5η διοργάνωσή του επιστρέφει την ερχόμενη εβδομάδα στις 23 Ιανουαρίου 2020 στο Μέγαρο Μουσικής με κεντρικό τίτλο "Η Ναυτιλία στην δεκαετία των μεγάλων αλλαγών και προκλήσεων", με εξαιρετικούς ομιλητές και πάνελ συζητήσεων. Μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας και το OceanPlus.gr 

Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2019 11:51

COSCO SHIPPING Ports’ Lianyungang New Oriental International Terminals Co., Ltd Goes Live on N4

Γράφτηκε από

Navis, a part of Cargotec Corporation, and the provider of operational technologies and services that unlock greater performance and efficiency for the world’s leading organizations across the shipping supply chain, today announced that Lianyungang New Oriental International Terminals Co., Ltd. (“LNOIT”), a subsidiary of COSCO SHIPPING Ports Limited (“COSCO SHIPPING Ports”), has gone live with N4.

Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2019 11:08

Μια ζοφερή εικοσαετία

Γράφτηκε από

 Σε κάτι λιγότερο από ένα μήνα η ναυτιλία θα έχει να αντιμετωπίσει μοναδικές προκλήσεις από την επικείμενη ανάπτυξη των νέων κανονισμών για τα καύσιμα και τις εκπομπές του ΙΜΟ, όσον αφορά την συμμόρφωση, την επιβολή και τη διαχείριση του νέου τύπου καυσίμου επί του πλοίων. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου 2019 09:57

Towards 25,000 TEU vessels?

Γράφτηκε από

The introduction of ever-larger containerships is a much-discussed topic in academic and business circles. The largest containership size has evolved from about 5,500 TEU in 1995 to more than 23,000 TEU in 2019. The economic rationale for further scale increases in ship size is largely dependent on the current and future market conditions in the container shipping market, the adaptive capacity of ports and terminals (both economically and technologically) and, as of late, environmental requirements and considerations.

Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2019 09:55

Και ξαφνικά «ανακαλύψαμε» το… yachting ;

Γράφτηκε από

Και ξαφνικά «ανακαλύψαμε» το… yachting; Ο «σοφός» λαός έχει μία παροιμία που λέει «αλλού τα κακαρίσματα αλλού γεννάνε οι κότες». Και δικαίως ο αναγνώστης θα αναρωτηθεί τώρα τι σχέση μπορεί να έχουν τα κακαρίσματα, οι κότες και το yachting.

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2019 09:46

MSC vs Maersk: one line to rule them all?

Γράφτηκε από

An interesting companion piece, from FreightWaves, to today’s news that Soren Toft is moving from Maersk Line to become chief executive at MSC, its 2M partner but also one of its fiercest competitors. The current orderbook suggests that MSC will close the gap in capacity that currently separates the two rivals. It reports: “Although MSC has a far bigger orderbook, FreightWaves understands that as those vessels join the fleet, chartered vessels will be released. Is it possible that Toft might implement a different strategy that sees MSC vie to take Maersk’s mantle? Time will tell.

Σάββατο, 02 Νοεμβρίου 2019 13:53

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο International Propeller Club of USA

Γράφτηκε από

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της παγκόσμιας συνέλευσης του International Propeller Club με την συμμετοχή εκπροσώπων όλων των Propeller club του κόσμου. Η συνέλευση πραγματοποιήθηκε στην Νέα Ορλεάνη στις 15-17 Οκτωβρίου και  παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων η ηγεσία της ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Σε δύο μήνες το μεγάλο τεστ για… τη ναυτιλία. Τεστ στο οποίο θα «κριθούν» επι πραγματικού επιχειρησιακές επιλογές των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, η αξιοπιστία των διυλιστηρίων, των προμηθευτών, και όχι μόνο. Επί ποδός βρίσκονται εφοπλιστές, ασφαλιστικές εταιρείας και P&I clubs εν όψει της έναρξης εφαρμογής της νομοθεσίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ για τη χρήση από 1-1-2020 καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο (Sox) έως 0,50% από 3,5% που είναι έως τώρα. Τα προβλήματα πολλά. Κάποιοι εφοπλιστές θα εγκαταστήσουν στα πλοία τους scrubbers δηλαδή σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (Scrubbers) και θα συνεχίσουν έτσι τη χρήση Βαρέως Καυσίμου HFO 3,5 %S, ελπίζοντας στη διαθεσιμότητά του και στην πολύ χαμηλή συγκριτικά τιμή του με το αποθειωμένο. Άλλοι θα επιλέξουν τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.