Παρασκευή, 3 Ιουλ 2020

«Χαμένα» στις … πλατφόρμες

Γράφτηκε από ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019, 09:11

«Χαμένα» στις … πλατφόρμες και στα «σύννεφα»; Ναι είναι η απάντηση των εμπειρογνωμόνων σε θέματα ψηφιακής τεχνολογίας που το τελευταίο διάστημα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον στην εφοδιαστική και τα προβλήματά της. Αλλά τι είναι χαμένα; Η απάντηση αφορά στα στοιχεία που συνοδεύουν ένα εμπόρευμα και τα οποία «συνταξιδεύουν με αυτό μέσα από τα ηλεκτρονικά δίκτυα και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν τα λιμάνια και η εφοδιαστική.

Το γιατί είναι χαμένα ή γιατί μπορεί να χαθούν πρόσκαιρα όμως έχει ιδιαίτερη σημασία. Πολλοί από εμάς λόγω της περιόδου των εορτών στολίζουμε χρησιμοποιώντας συστοιχίες από πολύχρωμα διακοσμητικά φωτάκια τα οποία αναβοσβήνουν. Και πολλοί από εμάς έχουμε απογοητευτεί όταν κατανοήσουμε ότι ένα «καμένο» λαμπάκι στη συστοιχία «στερεί» από άλλα της σειράς του τη δυνατότητα να ανάψουν. Και δικαίως τώρα θα αναρωτηθεί ο απλός αναγνώστης τι σχέση έχουν τα λαμπάκια με την εφοδιαστική, τα λιμάνια και τις ψηφιακές πλατφόρμες. Έχουν…

Η «ορατότητα» όπως την περιγράφουν οι περί την ψηφιακή επαΐοντες έχει να κάνει με την αναφαίρετη διάθεση τόσο του αποστολέα όσο και του παραλήπτη να θέλει να γνωρίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή που είναι το εμπόρευμα. Αλλά τι γίνεται όταν κάποιος από τους εμπλεκόμενους στη διαμεταφορά δεν έχει «συμβατό» σύστημα που να «συνεργάζεται ψηφιακά» με το υπόλοιπο ψηφιακό δίκτυο μέσα από το οποίο διακινείται η πληροφορία για το πού είναι το εμπόρευμα; Ότι και με το καμένο λαμπάκι…  Η «διακοπή» της ροής της πληροφορίας σήμερα στοιχίζει σε χρόνο, σε κόστος μεταφοράς αλλά κυρίως σε «αξιοπιστία». Η τελευταία ως γνωστόν αποτελεί αντικείμενο διαμάχης μεταξύ των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και λιμένων έναντι του πελατειακούς τους δυναμικού και η οποία σύμφωνα με τις τελευταίες αποτιμήσεις δεν ξεπερνά το 80% με τους μέσους όρους να κινούνται μεταξύ του 60% και του 70%.

Τεχνολογικού χαρακτήρα αναλύσεις έχουν εστιάσει στη συμβατότητα των συστημάτων αλλά και την εξοικείωση των στελεχών της εφοδιαστικής με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες μέσω των οποίων διακινούνται οι πληροφορίες για τα εμπορεύματα αποκαλύπτοντας ότι προσεχώς θα χρειαστεί να επιμορφωθεί ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός στελεχών σε λιμάνια και εταιρίες της εφοδιαστικής στα νέα δεδομένα και την χρήση των συστημάτων πληροφορικής.

Και εδώ είναι το «κουμπί»… Μελέτες έδειξαν ότι στο ορατό άμεσο μέλλον η ανταγωνιστικότητα δεν θα κριθεί στο πόσα φορτηγά οχήματα, βαγόνια, ή πλοία διαθέτουν οι εμπλεκόμενοι αλλά στο πόσο γρήγορα και κυρίως ορθά θα διαχειριστούν τις πληροφορίες για τα εμπορεύματα και ποιους καλύτερους συνδυασμούς θα κάνουν ώστε να πετύχουν τους μικρότερους χρόνους και κόστος για λογαριασμό των πελατών τους. Και είναι προφανές ότι όσοι το πετύχουν θα κερδίσουν πελάτες έναντι άλλων που ο συγκεκριμένος ανταγωνισμός θα τους θέσει εκτός.        

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η Κινεζική κυβέρνηση «βλέποντας μπροστά» όσον αφορά στα πεδία που θα «παίξει» ο ανταγωνισμός, έδωσε «εντολή» στα λιμάνια της χώρας που θα τρέξουν σε καθεστώς 5G να συντονιστούν στο ψηφιακό πεδίο και συνακόλουθα οι εταιρίες που έρχονται σε επαφή μαζί τους…